6. maj 2008

Mads Lundby Hansen - en besynderlig mand

Jeg hørte for et par dage siden (2. maj 2008) en højst besynderlig mand Mads Lundby Hansen rable derudaf i en debat udsendelse i DR P1 Debat. Udsendelsens tema var Straffer regeringen de svage ud i fattigdom?. Jeg har aldrig hørt om manden før, men det viser sig at være en såkaldt "cheføkonom" i noget, der kaldes en ultraliberal tænketank CEPOS.

Mads Lundby Hansen var fuldstændigt kontaktløs, og det lød grangiveligt som om, at hans eneste projekt i udsendelsen var at få sagt de flest mulige ord på kortest mulig tid - om han slog en personlig rekord, ved jeg ikke. Og om det er fordi, at han er bindegal, er en virkelighedsfjern ultraliberal, autistisk, har overtryk i tænketanken eller noget andet ved jeg ikke - men meget usædvanlig, det lød han. Hør ham rable derudaf her Straffer regeringen de svage ud i fattigdom?

En blog på nettet har dette om Mads Lundby Hansen: ARROGALANT- CEPOS chef-fantast Mads Lundby Hansen lever ikke på samme planet som os andre

Den mig helt ubekendte Mads Lundby Hansen er åbenbart ikke videre populær, her er en blog, der skriver: Stop Mads Lundby Hansen

2 kommentarer:

  1. Mads Lundby er en farlig mand, hans populisme og retoriske gentagelser har skabt ham et navn. Han har også viden, så man kan ikke bare affærdige ham.
    Lige nu hører jeg en anden udsendelse med ham, p1Debat, hvor han bruger "weasel-words", altså bruger upræcise, udokumenterede sætninger til at lægge vægt bag hans agitatoriske tale.

    SvarSlet
  2. Jeg hørte også den udsendelse, og for mig er han ikke blevet mindre besynderlig. Cepos kalder det en Tænketank, gad vide om det ikke i virkeligheden er en Sinketanke?
    http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser/2008/08/07113025.htm

    SvarSlet